Ik was op zoek naar een beter systeem voor ons kwaliteitsmanagement. Het vorige programma dat we gebruikten, was erg omslachtig en het updaten van documenten kon alleen door de twee beheerders worden gedaan. Dit zorgde voor veel extra werk voor mij en het voelde nooit echt als een systeem van iedereen.
Na verschillende demo’s te hebben aangevraagd, sprong Qlink er echt bovenuit, vooral door de gebruiksvriendelijkheid en de scherpe prijs. Bovendien kende ik Qlink al van de huisartsenpost, dus ik wist al hoe het werkte. De consultant van Qlink heeft ons fantastisch geholpen met het overzetten van onze oude documenten naar Qlink, en daarna kon ik zelf de indeling van ons kwaliteitshandboek maken.
We maken momenteel gebruik van de modules Q Docs en Q Base en de voordelen zijn enorm. Het programma is makkelijk in gebruik en alle medewerkers krijgen automatische reminders voor acties of updates, wat mij veel tijd scheelt. Medewerkers kunnen nu ook zelf hun documenten aanpassen, wat het systeem echt van iedereen maakt. Maar wat voor mij echt de doorslag geeft, is de geweldige klantenservice. Ze zijn altijd vriendelijk, reageren snel op vragen en denken graag mee om onderdelen van het programma voor ons aan te passen. In tegenstelling tot ons vorige ‘one size fits all’ programma, biedt Qlink maatwerk en dat maakt een wereld van verschil.
Nienke ter Berge
Huisarts